روانشناسی از زبان یک ارشد بالینی و معلم

ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علوم تحقیقات تهران:)

روانشناسی از زبان یک ارشد بالینی و معلم

ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علوم تحقیقات تهران:)

روانشناسی از زبان یک ارشد بالینی و معلم

میلاد امیری نسب
آموزگار ابتدایی
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
1996

milad.amiri.nasab96@gmail.com :📬

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است


روانشناسی رنگ و تاثیر رنگها

تعریف رنگ: در سال ۱۶۶۶، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست.

آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۸ ، ۱۶:۴۸
milad Amiri Nasab

قرص شب‌امتحانی

 

هر سال با آغاز فصل امتحانات و کنکور، مصرف قرص «ریتالین» در بین دانش‌آموزان و دانشجویان افزایش یافته و برخی برای شب‌ بیداری و درس خواندن و افزایش تمرکزشان، از این قرص استفاده می‌کنند. اما شاید هیچ‌وقت به عوارض خطرناک ریتالین فکر هم نکنند. ریتالین اولین بار در سال 1944 ساخته شد. این دارو از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده در کودکان مبتلا به بیش فعالی و مبتلا به اختلالات خواب مورد تایید قرار گرفته است. ریتالین محرک دستگاه عصبی است و تا حدی اثرات شبیه آن آمفتامین دارد که در نهایت منجر به آزادسازی و افزایش انتقال دهنده عصبی ای  به نام دوپامین در مغز می شود که این افزایش دوپامین خود باعث افزایش انرژی و لذت میشود و کمبود آن باعث خستگی و بی حوصلگی در افراد میگردد. مکانیسم اثر ریتالین به کوکائین شباهت دارد و در صورت استفاده زیاد از آن گیرنده های دوپامین در مغز وابسته می شوند و نیاز به تکرار استفاده پیدا می کنند.



۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۸ ، ۰۰:۲۰
milad Amiri Nasab

 

 

برای دانلود فرم خام نیمرخ روانی و پاسخنامه آزمون MMPI-2  ادامخ مطلب را بزنید ./ 

 

 

 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۸ ، ۰۰:۱۰
milad Amiri Nasab

اعتیاد اینترنتی و قلیانسرای آنلاین

مقدمه

انقلاب الکترونیک، انفجار اطلاعات و انقلاب رایانه‌ای، تفاوت کمی و کیفی بسیاری را در جهان نسبت به دو دهه پیش با خود به همراه آورده است و آن چیزی است که مارشال مک لوهان در یک عبارت خلاصه می‌کند: «تبدیل جهان به یک دهکده جهانی!». بدین معنی که مردم نقاط مختلف در سراسر کشورهای کره زمین به‌مثابه یک دهکده، امکان برقراری ارتباط با یکدیگر و اطلاع از اخبار و رویدادهای جهانی را دارند. یعنی در موازات زندگی حقیقی مردم جهان، جهانی دیگر به وجود آمد که می‌توان با عناوینی همچون فضای دوم یا فضای مجازی از آن یاد کرد. در هر حال فضای مجازی (سایبری)، قلمروی وسیع، بدیع و بکر است که فرصت‌ها، آسیب‌ها و محدودیت‌هایی دارد. البته سخن گفتن از آسیب های اینترنت به معنای نگاه منفی بدان نیست بلکه واقعیت این است که اینترنت دارای کارکرد های مثبت و منفی میباشد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۸ ، ۱۷:۰۱
milad Amiri Nasab

دانلود جزوه زبان بدن 



https://t.me/Clip_Ravan/1104

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۸ ، ۱۶:۴۲
milad Amiri Nasab